donderdag 20 oktober 2011

Review: Bourjois Paris French Manicure

Vandaag eens een review van mijn allereerste manicure setje.


Op het setje staat dat het voor beginners is, en aangezien ik een behoorlijke beginner ben leek me dit wel handig! Ik ben begon met mijn nagellak verslaving doordat ik andere mensen met zulke mooie heldere nagels zag lopen. Na wat snuffelen op internet kwam ik erachter dat je dit zelf kon doen! Er ging een wereld voor me open...
De eerste de beste winkel die ik tegenkwam (Douglas) ben ik naar binnen gegaan op zoek naar een starterssetje. En dat werd deze! Toen ik het pakje openmaakte kwamen de volgende flesjes eruit:

Van links naar rechts:
French Manicure, Blanc Glamour:
Dit flesje bevat een witte nagellak waar 10ml in zit. best veel dus! Zoals je op bovenstaande foto kunt zien heb ik er al heel wat uit gebruikt. Het kwastje ziet er als volgt uit:


Zoals je ziet is het niet een recht kwastje maar loopt deze scheef af. Dit om makkelijker een ronde vorm te maken op je nagels. Ik vind het nu zelf nog wel handig, maar dat is meer omdat ik onervaren ben. Ook kun je zien dat hij niet helemaal netjes is afgeknipt, er steken nogal wat haartjes uit wat voor onregelmatigheden zorgt.


Zoals je kunt zien lijkt het net Typ-ex, heel hard en het ziet er niet uit. Maar daarvoor is het volgende lakje!
So Laque! Ultra Shine, Rose Lounge:
Dit lakje maakt dat de overgang van je witte nagellak naar je nagel niet zo hard is. Hij maakt de kleur als het ware iets zachter. Dit kwastje is gewoon zoals je gewend bent en ziet er goed uit. Ik heb er daarom ook geen foto van, hij is gewoon goed! Van Ultra Shine vind ik echt weinig terug, daar hebben we de topcoat voor! Ook in dit flesje zit 10ml.


Hier kun je zien dat het witte al een stuk minder hard is. Maar de topcoat maakt het net wat meer af!
Top coat:
Deze lak heeft verder niet echt een naam, maar is gewoon een simpele topcoat. Ik vind hem niet echt bijzonder maar omdat hij van Bourjois is gebruik ik hem alleen als ik dit setje gebruik.
Normaal gesproken gebruik ik óf de topcoat van Catrice, óf met nailart de topcoat van Konad.


En dit is dan het eindresultaat!
Conclusie:
Als beginner zijnde kun je uitermate goed uit de voeten met dit setje! Dit is alles wat je nodig hebt! Ik ben er heel erg blij mee en zal hem nog wel vaak gebruiken.
Maar ben je al gevorderd dan is dit een saai setje, hij voegt niet echt iets toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten